|
|
Organizacja imprezy integracyjnej
(propozycje).
Lokalizacja: Bunkry wspinaczkowe w
miejscowości Janówek k. Nowego Dworu Maz.
1 -
Poszukiwanie „Skarbu Napoleona” na terenie bunkrów.

  
Uczestnicy przy pomocy napotkanych
wskazówek poszukują tytułowego skarbu. Każda informacja oraz
napotkane po drodze przedmioty ułatwiają jego lokalizację. Łącząc
kolejne dowody grupa wspólnie odgaduje zagadki a ponadto musi w
odpowiednich miejscach użyć napotkanych przedmiotów np. wykrywacza
metali, lampy, drabiny, łopaty itp.
2
- Zajęcia linowe (wspinaczka)
Wspinaczka skałkowa. Do dyspozycji grupy są 3 stanowiska
wspinaczkowe gdzie pod okiem instruktorów można spróbować sił na
naturalnej ścianie wspinaczkowej. (wspinaczka + zjazdy)
3 - Off-Road
Uczestnicy pokonują kilka kilometrów trasy po bezdrożach
samochodami terenowymi docierając na teren żwirowni w Janówku.
Na przygotowanych odcinkach specjalnych dokonują przeprawy przez
wodę, pokonują strome zjazdy i podjazdy oraz trasę
przeprowadzoną przez grząskie piaski żwirowni.
4 - Paintball
-
Zdobywanie flagi przeciwnika
W grze udział biorą 2 zespoły. Każdy zespół ma swoją flagę (bazę).
Wszyscy uczestnicy zaczynają grę w tym samym czasie (na umówiony
wcześniej znak) w swoich bazach. Zawodnicy trafieni kończą grę i
schodzą z terenu walki. Jeśli podczas trafienia zawodnik niósł
flagę, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany.
Zawodnik wyeliminowany, czyli "zabity", nie ma prawa głosu - nie
może podpowiadać, zdradzać pozycji przeciwnika ani słownie ani
gestykulując. Istnieje możliwość wcześniejszego ustalenia liczby
trafień zwiększając np. do dwóch w celu przedłużenia czasu gry.
Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją
do swojej bazy.
-
Ochrona Prezydenta
Jedna osoba odkłada broń (prezydent). Pozostali gracze dzielą się
na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja
ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez
pole określoną wcześniej trasą lub z określonego punktu do drugiego.
Misja terrorystów - zlikwidować prezydenta.
-
-
Flaga centralna
-
-
Scenariusz zakładający zdobycie jednej flagi ustawionej
centralnie pomiędzy dwiema drużynami.
-
-
Obrona bazy
-
-
Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca wybiera teren, na
którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom
wychodzić poza wybrany teren). Czas na zdobycie bazy jest
wcześniej ustalany, w zależności od ilości graczy, rodzaju i
rozmiaru terenu. Atakujący wygrywa zdobywając flagę (wystarczy
ja podjąć), obrońcy powstrzymując atak.
5 - Strzelnica
Konkurs
strzelecki. Strzelanie z łuku, wiatrówki, karabinu ASG oraz markera
(paintball). Wyodrębnienie zwycięzcy.
6 - Quady
Przejażdżki Quadem po specjalnym torze.
7- Survivall
1 - Otrzymanie
przez uczestników niezbędnego ekwipunku.
2 - Wyjazd z bazy
samochodami terenowymi.
3 - Piesza
przeprawa wzdłuż Narwi
4 - Zaliczanie
przez zespół poszczególnych elementów zajęć takich jak:
- budowa tratwy ( w celu przedostania się na wyspę )
- rozpalanie ognia przy pomocy dostępnych przedmiotów
- przygotowanie posiłku
- budowa ogniska
- zdobywanie wody
Survival
najczęściej kojarzy nam się ze szkołą przetrwania. W praktyce
określa zdolność do przeżycia w trudnej sytuacji w jakiej się nagle
znaleźliśmy , często w oddalonym od cywilizacji terenie mając do
dyspozycji to co akurat mieliśmy przy sobie. Jeśli znaleźliśmy się w
trudnym oraz dodatkowo w niesprzyjającym terenie odnajdujemy w sobie
cechy o jakie wcześniej byśmy siebie nie podejrzewali. Zdolność i
wola przetrwania, walka z trudnościami, pomysłowość w pokonywaniu
trudności w zdobywaniu i przyrządzaniu pożywienia itp. Naszym
zadaniem jest pokazanie wam „właściwej drogi” w ciężkich warunkach w
jakich moglibyście się znaleźć oraz „zahartowanie” ciała i umysłu.
Nasz program jest doskonałym sposobem na sprawdzenie samego siebie.
Ponad to z pewnością da poczucie satysfakcji oraz zwiększy wiarę we
własne możliwości.
8 – Nocleg w namiotach
lub szałasach
9 – Aktywne zwiedzanie Twierdzy Modlin
Zwiedzanie jednego z najciekawszych zabytków na Mazowszu.
W programie zwiedzania między innymi:
- zwiedzanie koszar , reduty Napoleona, Wierzy Tatarskiej oraz
wieli
innych ciekawych miejsc ( przewodnik )
- eksploracja podziemi twierdzy ( w tym jednego z niedawno
odkrytych tuneli )
- zjazd na linie
- przejażdżka samochodami terenowymi po niedostępnych
terenach twierdzy
- odkrycie zagadki Napoleona – upominek dla uczestników
- strzelnica ( łuk, wiatrówka, paintball, karabin ASG )
- catering w restauracji ( w klimacie militarnym ) lub
ognisko/grill
10
- Ognisko /
grill
lub catering podczas zajęć (w plenerze)
Wspólne pieczenie
kiełbasek na zakończenie imprezy.
Czas poszczególnych
konkurencji jest dosyć elastyczny, zależy bowiem od zaangażowania
uczestników tak więc zajęcia mogą się wydłużyć lub skrócić
w czasie.
|